شست و شو فرش ها توسط کارگران متخصص

شست و شو فرش ها توسط کارگران متخصص


چرا خدمات قالیشویی با افزایش قیمت مواجه شد؟

فرش یکی از اساسی ترین بخش ها در خانه ما ایرانی ها محسوب می شود. به طور سنتی ما اهمیت زیادی برای پاکیزگی و سلامت فرش خود قائل هستیم.

ایرانی ها در سال نو همواره فرش های خود را در حیاط منازل می شستند اما با گسترش شهرنشینی و آپارتمان نشینی به دلیل نبود زمان و فضای کافی، قالیشویی ها به کمک ما آمدند. یک قالیشویی استاندارد، فرش ها را با بهترین مواد شوینده که حافظ سلامتی و پاکیزگی فرش هستند شست و شو می دهد و با کمترین هزینه ی ممکن آن را درب منزل به ما تحویل می دهد.

با موج گرانی مواد اولیه و تحریم ها ارائه خدمات در این بخش به مشکل برخورد کرد. با توجه به ضرر های ناشی از بی ثباتی نرخ ارز و گران شدن ماشین آلات فرش شویی، قیمت ها نیز به مقدار اندکی به ازای هر فرش شسته شده بالا رفت. پس از آن هجوم بی امان ویروس مرموز کووید ۱۹ باعث شد که این بنگاه های اقتصادی با آسیب های جبران ناپذیری مواجه گردند. عدم اعتماد مردم به این بنگاه ها در کنار تعطیلی های مداوم در زمان اوج نیاز به شست و شوی فرش، کمر این کسب و کار ها را شکست.

پس از آن مبلغ اندک دیگری بر خدمات شست و شو افزوده شد. مبلغ تمام شده برای شست و شوی هر فرش بسیار اندک است اما همین مبلغ کم کمک شایانی برای متعادل نگه داشتن هزینه ها در این کسب و کار می کند. اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چه عواملی باعث گرانی قیمت تمام شده شست و شوی هر فرش می شود.این مقاله به صورت خلاصه شما را با مهمترین مشکلات قالیشویی ها آشنا می کند.

تماس باما

۰۲۶۹۱۰۰۸۶۸۷

سفارش آنلاین
برای ثبت خدمات مبل شویی  کلیک کنید

چرا خدمات قالیشویی با افزایش قیمت مواجه شد؟

یکی از اولین دلایل افزایش قیمت در این کسب و کار گرانی دلار است. با گرانی دلار، اجناس موجود در بازار با افزایش قیمت مواجه می شوند و برنامه های حسابداری در قالیشویی را به می زنند.

در نظر بگیرید که یکی از صاحبین این کسب و کار مواد شوینده را امروز به یک قیمت و فردا به قیمت دیگری خریداری کند. این قیمت های بی ثبات، متعادل نگه داشتن دخل و خرج در این کسب و کار را با مشکلات جدی مواجه می کند. مهمترین نیاز برای افزایش قیمت در این کسب و کار در نتیجه ی افزایش دلار است.

فرش ها پس از شست و شو
فرش ها پس از شست و شو

 

دلیل عمده ی دیگر افزایش قیمت ها نبود و یا گرانی قطعات و ماشین آلات شست و شوی فرش است.

اگر یکی از دستگاه های شست و شو و یا خشک کن دچار مشکل شود، تهیه قطعه اصل بسیار گران تمام می شود. دقت کنید که گرانی کالا در صورت پیدا شدن قطعه ی مورد نظر مطرح است.

به دلیل تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا یافتن وسایل اصل بسیار دشوار است در نتیجه صاحبین این کسب و کار مجبور می شوند که قطعات چینی و بی کیفیت تهیه کنند که عمر کوتاهی دارند.

قالیشویی ها باید نیاز کارگران متخصص خود را به خوبی برطرف کنند.به دلیل حجم گرانی ها نیاز است که دستمزد هر کارگر نیز افزایش بیابد.

پیدا کردن کارگر های با تجربه و متخصص دشوار است و تعلیم کارگران جدید هزینه و زمان می خواهد در نتیجه صاحبین کسب و کار ترجیح می دهند که کارگران خود را راضی نگه دارند.

همین افزایش دستمزد ها باری جدید بر روی دوش این کسب و کار است. دقت داشته باشید که هزینه ی تمام شده برای مشتریان مبلغ زیادی افزایش نخواهد داشت اما همین مبلغ کمک شایانی به این کسب و کار ها است.

از دیگر مشکلات قالیشویی ها پرداخت قبوض برق و حق آب است.با توجه به بی ثباتی قیمت ها در بازار و رشد هزینه ی برق و آب و گاها خاموشی های مداوم، مشکلات جدیدی بر سر راه این قالیشویی ها شکل گرفته است. نیاز اصلی این کسب و کار ها پرداخت تمام هزینه ها و دریاقت سود قابل قبول است در نتیجه افزایش قیمت محدود گزینه ای مناسب است.

نتیجه گیری

افزایش قیمت تمام شده برای شست و شوی هر فرش گرچه مقدار اندکی است اما کمک شایانی به کسب و کار قالیشویی ها می کند. رشد بی سابقه ی قیمت دلار در کنار تحریم ها باعث شده است که فشار اقتصادی زیادی به این کسب و کار وارد شود اما به راحتی می توان تشخیص داد که شست و شوی فرش ها در قالیشویی همچنان مقرون به صرفه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *