پاک کردن لکه مبل

پاک کردن لکه مبل


پاک کردن لکه مبل
پاک کردن لکه مبل

لکه های روی پارچه وقتی که تازه هستند به راحتی میتوان آن هارا از بین برد.هرچه از مدت زمان لکه بگذرد پاک کردن آن مشکل تر می شود.باید به این نکته توجه کنید که پیش از آن که لکه ها به خورد پارچه مبل روند باید برای پاکسازی آن ها اقدام کنید.برای پاک کردن لکه مبل دو روش خانگی پیشنهاد میکنیم که در ادامه بررسی می شوند.

راه حل شماره ۱ : سرکه سفید

سرکه سفید یک درمان خانگی خوب برای ازبین بردن بو و لکه های روی پارچه است. یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب سرد را مخلوط کنید و در یک بطری اسپری تمیزبریزید .

درصورتی که لکه مورد نظر تازه است،همیشه قبل از اعمال محلول سرکه سفید، شی جامد (مثل بستنی و ..) را برداشته و با حوله تمیز کنید. به جای تمیز کردن لکه مرطوب، همیشه از دستمال تمیز  برای پاک کردن مایع اضافی استفاده کنید تا از پخش شدن لکه ها جلوگیری شود.

پس از خشک شدن محل لکه،گام برداشتن لکه ها می تواند آغاز شود.محلول سرکه را روی لکه اسپری کنید. لکه را بیش از حد مرطوب نکنید. برای پاک کردن لکه از پارچه سفید و تمیز استفاده کنید و از لبه بیرونی به سمت مرکز لکه را پاک کنید.

اگر لکه بصورت کامل از بین نرفت دوباره محلول سرکه را روی آن اسپری کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز سعی در از بین بردن آن کنید.این مرحله را  تا رسیدن به نتیجه مورد رضایت خود تکرار کنید.در اتنها محل لکه را با یک دستمال مرطوب کاملا تمیز کنید تا اثرات و بو سرکه از بین رود. برای جلوگیری از ایجاد لکه آب، نقطه ی مرطوب را با استفاده از سشوار کاملا خشک کنید.

درصورتی که مبل چرمی در محل کار یا خانه دارید پیشنهاد می کنیم به تمیز کردن مبل چرمی در خانه سری بزنید.

راه حل شماره ۲: خمیر جوش شیرین

۴/۱ فنجان جوش شیرین و ۸/۱ فنجان آب را در یک کاسه ریخته و آنها را با هم مخلوط کنید تا خمیر جوش شییرین بسازید.خمیر جوش شیرین یک راه حل موثر خانگی برای از بین بردن لکه های سرسخت مثل چای یا قهوه است.

پس از تمیز کردن محل لکه با یک پارچه ،خمیر جوش شیرین را توسط یک پارچه تمیز ر.ی محل لکه قرار داده و اجازه دهید برای چند ساعت الی یک شب بماند سپس با استفاده از سشوار محل را خشک کنید.

یا برای ساده کردن مسائل، می توانید کار را به متخصصان مبلشویی کرج بسپارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *