تمیز کردن مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی


تمیز کردن مبل چرمی
تمیز کردن مبل چرمی

مبل های چرمی  ظرافت و زیبایی را به دکور خانه شما اضافه می کنند. با این حال، تمیز کردن مبل چرمی ، کار سختی است، زیرا شما فقط نمی توانید آنها را با پارچه مرطوب پاک کنید.

پیش از مطالعه این مقاله توصیه میشود قبل از شستشوی مبل چه کارهایی باید انجام دهیم را بخوانید.

۱.خرید پاک کننده چرم ملایم.

اگرچه تمیز کردن مبل با یک دستمال پارچه ای مرطوب کاری است که شما همیشه و بصورت روتین انجام میدهید ،باید هر چند وقت یک بار مبلمان خود را اساسی تمیز کنید.مواد شیمیایی میتوانند به چرم آسیب برسانند یا باعث تغییر رنگ آن شوند پس مواد شوینده مخصوص چرم برای اثاثیه چرمی منزل خود خریداری کنید.

  • اگر نمی توانید چنین محصولاتی را در فروشگاه های محلی پیدا کنید، یک فروشگاه بزرگتر را امتحان کنید. شما همچنین می توانید این محصولات را به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

۲.با سرکه سفید محلول تمیز کننده درست کنید

اگر نمیخواهید  برای تمیزکننده پولی را خرج کنید، می توانید یک تمیز کننده  موثر را ارزان و راحت در خانه درست کنید. به سادگی آب و سرکه سفید را در یک کاسه مخلوط کنید.

۳.تمیزکننده را روی مبل اعمال کنید.

هیچگاه تمیز کننده را مستقیم به سطح مبل نزنید.درعوض ابتدا شوینده را به یک پارچه نخی سفید و تمیز زده و سپس آن پارچه را به سطح مبل بکشید.پارچه را روی تمامی سطوح مبل بکشید،در یک الگوی مربعی کار کنید تا هیچ سطحی را جا نندازید.

  • پارچه باید مرطوب باشد، نه طوری خیس که چکه کند.
۴.مبل را با دستمال تمیز کنید

مبل چرمی را با یک دستمال تازه و خشک ،پس از اعمال محلول شوینده خشک کنید.

۵.به مدت یک شب به مبل محلول نرم کننده بزنید

یک محلول درست کنید که از  یک قسمت سرکه سفید و دو قسمت روغن سویا یا کتان  تشکیل شده است. با استفاده از یک پارچه تازه و تمیز،و در یک الگوی مربعی این محلول را به کل سطح مبل اعمال کنید.

  • اجازه دهید این محلول به مدت یک شب یا ۸ ساعت روی مبلتان بماند.
۶.مبل را برق بندازید

بعد از اینکه به مدت یک شب محلول نم کننده روی مبل ماند،با یک پارچه تمیز دیگر مبل را دسمتال بکشید.این کار مبل شمارا مثل روز اول سالم و براق میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *